Forum Użytkowników Fiata Sieny
Fiat Siena - Miłość czy udręka?
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Użytkowników Fiata Sieny Strona Główna
->
Problemy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Sprawy Forum
----------------
Pytania i sugestie
Technika
----------------
Opisy Napraw
Problemy
~Adam Słodowy~
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
martyman
Wysłany: Pią 0:18, 11 Lis 2011
Temat postu:
Nikt nie odpowiedział, więc sam sobie poradziłem. Poszedłem na żywioł i muszę przyznać, że ta cała operacja to łatwa robota. W dodatku niektóre punkty z instrukcji można spokojnie pominąć - np. nie ma kompletnie sensu pierniczyć się i tracić czas z odkręcaniem osłony koła zamachowego i z blokowaniem wału na kole zamachowym - z palcem w d... można wał zablokować poprzez koło pasowe napędu pompy i alternatora. A skoro już piszę na temat wymiany paska, to odpowiem na własne pytania, w razie gdyby ktoś brał się za to.
1. Od razu proponuję pominąć punkt dotyczący dostania się do koła zamachowego - wał można bardzo prościutko zablokować bez żadnych specjalistycznych przyrządów - bierze się płaskownik z blachy o grubości ok. 4 mm i długości ok. 5 cm i jeden jego brzeg opiera o element, w który wkręcona jest śruba regulacyjna naciągu paska napędu alternatora - drugi koniec opiera się o zęby koła i to wszystko. Gwint na nakrętce mocującej koło pasowe na wale korbowym jest prawy, a klucz to 36 mm.
2. Trzeba zdjąć koło pasowe napędu urządzeń pomocniczych - bez tego nie uda się wyciągnąć paska rozrządu.
3. Nie potrzebne jest żadne przecudne narzędzie do naciągania rolki - można sobie coś na szybko pospawać albo jeszcze prościej - użyć zwykłego pręcika albo najprościej własnej ręki, no chyba, że ktoś nie ma siły - ale wtedy to niech się zajmie bierkami, a nie samochodami. A jeśli chodzi o sam pasek - obędzie się bez ultradźwiękowych cudeniek - 90% warsztatów i tak robi to na oko - jak się ma trochę pojęcia o mechanice to sobie każdy poradzi.
4. Pozycję wałka rozrządu wystarczy sobie zaznaczyć choćby flamastrem - nie trzeba nic blokować - jedyna blokada to tylko ta chwilowa potrzebna do odkręcenia nakrętki mocującej koło pasowe na wale korbowym. Zwyczajnie zdejmuje się stary pasek i zakłada nowy nie poruszając przy tym wału korbowego i wałka rozrządu, a po założeniu paska wystarczy sprawdzić, czy pozycje obu wałów są prawidłowe (w opraciu o znaki).
Pozdrawiam.
martyman
Wysłany: Śro 15:37, 09 Lis 2011
Temat postu: Wymiana paska rozrządu 1.4 8V
Witam.
Chcę samodzielnie wymienić pasek rozrządu w silniku 1.4 8V i mam kilka pytań z tym związanych:
1. Instrukcja wymaga użycia przyrządu do blokowania koła zamachowego - gdzie można taki przyrząd kupić i jaka może być jego cena? Bo nigdzie w internecie nie znalazłem przyrządu wyglądającego jak ten na zdjęciu w instrukcji. Czy można użyć czegoś innego do zablokowania wału?
2. W instrukcji każą najpierw zdjąć koło pasowe napędu urządzeń pomocniczych, a następnie poluzować napinacz paska i zdjąć pasek. Czy naprawdę konieczne jest zdejmowanie koła pasowego? Nie można po prostu poluzować napinacza i zdjąć pasek?
3. Instrukcja nakazuje za pomocą specjalnych narzędzi napiąć koło napinające pasek, a następnie dokręcić nakrętki mocujące napinacz paska. Co to za narzędzia? I gdzie można znaleźć informacje o tym jak z nich skorzystać? Bo jeśli chodzi tu o przyrząd ultradźwiękowy, to do skorzystania z niego potrzebne są przecież jeszcze jakieś dane.
4. Instrukcja każe zablokować tylko koło zamachowe. A przecież jak zdejmę pasek, to podczas zakładania nowego może mi się przekręcić wał rozrządu! Czy on też nie powinien być zablokowany? W dodatku w instrukcji jest napisane, że znaczniki do ustawienia wału są tylko na kole pasowym wału korbowego i na kole zamachowym? A czemu nic nie napisali o wskaźnikach na wale rozrządu?? Czy ich tam nie ma?
Pozdrawiam.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin